Нерухомість та бізнес на Закарпатті реєструватимуть місцеві органи влади
Про реформи, які ініціювало міністерство юстиції, і їх втілення в краї розповів у середу, 6 січня, під час брифінгу перший заступник начальника головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Іван Алмаші.
Нові зміни до законів відкривають можливість для реєстрації бізнесу та нерухомості не тільки в реєстраційних офісах, але й у нотаріусів і центрах надання адмінпослуг місцевих адміністрацій. «Робити це можна буде незалежно від прописки у будь-якому з цих реєстраторів по всій Україні, а реєструвати нерухомість будь-де в межах області», – зазначив посадовець. Децентралізація влади та демонополізація у сфері реєстраційної служби триватиме протягом першого кварталу 2016 року. Протягом цього часу органи юстиції передадуть повноваження з реєстрації сільським, селищним, міським радам, приватним нотаріусам та акредитованим суб’єктам.
При цьому разом із повноваженнями, на місця буде передано і кошти, які закарпатці сплачуватимуть за отримані послуги. «Якщо державну реєстрацію проводитиме селищна, сільська чи міська рада, кошти залишаються у місцевому бюджеті. Якщо районна адміністрація через ЦНАПи – гроші перераховуватимуться до державного бюджету. Приватний нотаріус 40 відсотків перераховуватиме також у держбюджет, – каже Іван Алмаші. – Тому вигідніше проводити реєстрацію на місцях – у селах і селищах – і надходження коштів використовувати на розвиток інфраструктури». За його словами, завдяки демонополізації та створенню конкуренції у сфері реєстрації, закарпатці отримають якісний сервіс без черг та хабарів.
Розповів Іван Алмаші і про пілотні проекти органів юстиції, які наразі діють на Закарпатті. Завдяки запровадженню електронних сервісів, закарпатці можуть онлайн отримати довідки та витяги з реєстрів нерухомості, банкрутств підприємств та реєстрації бізнесу тощо. Подати документи про зміну імені, заяву з бажанням розірвати, або вступити в шлюб також можна як у паперовому, так і в он-лайн режимі.
В Ужгороді діє система видачі свідоцтв про народження дітей безпосередньо у пологовому будинку. Тут протягом грудня видали 36 таких документів. Цей сервіс планують поширити на все Закарпаття. «Незабаром цю послугу надаватимуть у Мукачівському пологовому будинку. Але протягом першого півріччя плануємо запровадити її у всіх районних центрах області», – зазначив Іван Алмаші.
Ще одним прогресивним напрямком діяльності управління юстиції стало запровадження у 2015-му році центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Такі центри наразі працюють в Ужгороді, Мукачеві та Хусті. Тут малозабезпечені громадяни мають можливість отримати кваліфіковану допомогу юриста-адвоката за рахунок держави для захисту своїх прав та свобод по кримінальним, цивільним та адміністративним справам. «Протягом минулого року в ці центри за юридичною допомогою у
кримінальних справах звернулося 2400 закарпатців, по цивільним та адміністративним справам – 300 краян», – повідомив Іван Алмаші.
Наразі реформи чекають на районні та міськрайонні управління юстиції області. За словами посадовця, до першого липня п.р. ці органи повністю реформують, на їхній базі створять бюро правової допомоги. Там закарпатці отримуватимуть доступ до відповідних он-лайн сервісів міністерства юстиції та зможуть отримати первинну правову допомогу – роз’яснення та консультації правового характеру. Малозабезпечені громадяни ж матимуть можливість отримати і вторинну правову допомогу щодо складання процесуальних документів та представництва у судах. Ці бюро створюють, аби максимально допомогти громадянам захищати свої права.
Прес-служба Закарпатської ОДА
Джерело: karpatskijobjektiv.com Опубліковано: 07.01.16 11:23
Коментарі до новини