Ужгородські багатоповерхівки будуть обслуговувати за новими тарифами
Із 1 липня цього року мешканці кожної багатоповерхівки повинні визначитися, хто буде обслуговувати їхній будинок та прилеглу територію. Це вимагає прийнятий торік Закон “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, повідомила «Карпатському об’єктиву» прес-служба мерії.
Відповідно до нього держава знімає з себе відповідальність за обслуговування і дбати про сходи, ліфти, дахи, двори, дитячі майданчики тощо повинні жителі будинків, які є його співвласниками. Тому до 1 липня мешканці повинні або обрати собі організацію, яка відповідатиме за цей спектр послуг, або їх призначить міська влада.
Щоб належно підготуватися до цієї кардинальної зміни в підході до обслуговування житлового фонду, розпорядженням міського голови Богдана Андріїва (№547 від 31.12.2015 р.) створена робоча група, яка повинна підготувати тарифи для кожного будинку.
Сьогодні відбулася нарада робочої групи під керівництвом заступника міського голови Олександра Габора за участю представників Громадської ради щодо формування тарифів. Нині діючі розроблено загалом, а не, як вимагають нормативні документи Кабміну, окремо на кожен будинок. Тому тарифи потрібно змінювати, тим більше, що їх не переглядали з 2009 року, наразі в розрахунок закладені, до прикладу, мінімальна зарплата 650 гривень, тоді як зараз вона 1378, а ціна на електропостачання 15 коп., хоча зараз уже 70 копійок. Значно зросли, як відомо, і всі інші ціни, наприклад, на пальне тощо. У сусідньому Мукачеві тарифи уже давно переглянули і зараз вони складають сумарно за кожен вид послуг 1,6-2,6 грн., тоді як в Ужгороді ще 0,95-1,08 грн. за кв. м. площі помешкання.
Відповідно до рішення виконкому (№431 від 16.11.2011 р.) “Про перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються житлово-експлуатаційними підприємствами м. Ужгорода” потрібно:
– затвердити перелік послуг, мінімально необхідних для утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
– затвердити перелік та періодичність виконання робіт.
Відповідно до постанови Кабміну є послуги, які обов’язково потрібно виконувати, а є такі, які мешканці можуть обрати або ж відмовитися від них. Ідеться насамперед про обслуговування, прибирання прибудинкових територій, догляд за зеленими насадженнями, вентиляційними каналами, дахами, дитячими майданчиками, внутрішніми мережами, знищення гризунів (дератизацію), прибирання підвалів, освітлення місць загального користування тощо.
На нараді домовилися, що по кожному будинку визначать і погодять з мешканцями набір послуг, прозоро, обґрунтовано, із залученням фахівців управління економіки та підприємництва сформують тарифи. Заступник міського голови Олександр Габор підкреслив, що всі тарифи будуть розраховані відповідно до нормативів, щоб кожен міг отримати відповідь, які його складові і чому визначена саме така сума. Також він попросив присутніх на нараді представників Громадської ради Миколу Пастухова, Едуарда Терлецького, долучитися до інформування ужгородців, проведення громадських слухань з цього питання.
На формування і перевірку тарифів визначили термін 2 тижні, наступну нараду робочої групи заплановано на 25 січня.
Докладніше з переліком послуг можна ознайомитися в додатках до рішення виконкому http://rada-uzhgorod.gov.ua/download/v/R_vukonkomy_431.pdf
Джерело: karpatskijobjektiv.com Опубліковано: 12.01.16 09:05
Коментарі до новини