Коли Закарпатський покупець має право на повернення коштів
«Я придбала в магазині праску. Користувалася нею протягом 3 днів, а потім вирішила повернути, оскільки вона не виправдала мої надії і, як виявилося, не відповідала моїм вимогам. Знаючи, що в мене є 14 днів на повернення товару, я прийшла в магазин і попросила повернути гроші. Продавець відмовив мені, мотивуючи це тим, що господар заборонив їм приймати товар назад.
Підкажіть, будь ласка, як діяти і що робити, щоб повернути праску й отримати назад гроші.
Ніна, м. Мукачево»
Законодавство України розмежовує два випадки, коли покупець (споживач) має право на повернення коштів за придбаний товар. Перший, коли товар є неналежної якості (тобто має певні недоліки). Другий, коли товар належної якості, однак не задовольняє споживача з певних причин, через які не може бути використаним. Судячи з вашого питання, можу припустити, що придбана праска не мала дефектів (недоліків). За таких обставин, ви маєте право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін провадиться, якщо товар не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідною вартістю, або розірвати договір та одержати назад гроші в розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару. Якщо ж ви наполягаєте на поверненні грошей, то продавець зобов’язаний це зробити в день вашого звернення, а в разі неможливості повернути гроші у цей день – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.
Відмова в обміні товару на інший або в поверненні коштів за придбаний товар є порушенням законодавства про захист прав споживачів та карається адміністративним стягненням у вигляді штрафу в десятикратному розмірі від вартості придбаного товару. Відшкодування збитків споживачу та моральної шкоди здійснюється в судовому порядку.
За наведених обставин вам необхідно подати письмову скаргу на суб’єкта господарювання, в якого ви придбали товар, до територіального органу захисту прав споживачів, а саме Інспекції з захисту прав споживачів у Закарпатській області: м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 14.
Віталій БУРИШИН
Джерело: karpatskijobjektiv.com Опубліковано: 27.10.13 10:57
Коментарі до новини