Де в Ужгороді найбільше шансів стати жертвою ДТП?
Дороги з недоброю славою. Виявляється в Ужгороді є немало гарячих точок, на яких дорожні пригоди трапляються у кілька разів частіше, ніж на решті вулиць. Про основні фактори аварій на цих місцях концентрації ДТП, «Автопосту» розповів начальник міського відділу ДАІ, підполковник міліції Олексій Співак.
Як зазначив очільник міського відділу ДАІ приблизно 60 % всіх ДТП пов’язані з наїздом на пішоходів. У багатьох випадках винуватцями є обидві сторони. Але водіям слід пам’ятати, що автомобіль – це засіб підвищеної небезпеки. Чим частіше водій про це згадує, тим уважніше він себе веде на дорозі.
Отже розглянемо найтиповіші ситуації пов’язані з ДТП на вулицях міста.
Вул. Минайська, 8 – вул.Пестеля (пішохідний перехід).
«Орієнтація водія на світлофор – основна проблема цієї і кількох наступних ділянок, – розповідає начальник міського відділу ДАІ. – Подумки підраховуючи, скільки ще залишилось зупинок перед світлофорами попереду, водій автоматично забуває про існування пішохідних переходів…»
«Якщо говорити про конкретний відрізок Минайська – Пестеля, – веде далі правоохоронець, – то тут ситуація така. Власник авто, що рухається по правій смузі (ближче до тротуару), побачивши пішохода – зупиниться. Проте на паралельній лівій смузі водій автівки не надто зорієнтований на людину на переході – він думає про світлофор. До того ж, його авто рухається ближче до центру дороги, і пішохід, перед яким зупиняється водій на лівій смузі, є практично невидимим для водія на правій. Тому й виникає ситуація, коли на пішохідному переході, машина, що їхала ближче від тротуару, пропускає людину, а інша, паралельна їй автівка, не помітивши пішохода, наїжджає на нещасного. На жаль, таких випадків є немало.»
«Аби вберегти життя людей та власні нерви, раджу всім водіям думати не лише про кількість світлофорів попереду, але й про пішохідні переходи», – каже Олексій Співак.
Порада для водіїв: Якщо під час руху ви бачите перешкоду, обов’язково пригальмуйте або взагалі зупиніться. Виберіть безпечну траєкторію руху. Ніколи не намагайтеся об’їхати на швидкості пішохода який переходить дорогу.
Вул.Грушевського – відрізок між вул. 8 березня до вул.Заньковецької.
Ситуація на цій ділянці дуже схожа на проблемний попередній відрізок. Від вул. 8 березня до вул. Заньковецької є аж три пішоходні переходи. Але тут водії, як і в попередньому випадку, рухаються «від перехрестя до перехрестя», «від світлофора до світлофора». Таке ігнорування пішохідних переходів власниками авто забрало уже не одне людське життя.
Вул.Гагаріна – біля супермаркету «Барва»
Ця ділянка подібна до двох попередніх. Але тут ситуація ускладнюється й тим, що ця вулиця знаходиться на в’їзді до Ужгорода. Тому швидкість та концентрація авторуху на цьому відрізку дуже висока. Знову ж таки, основна причина тутешніх ДТП – ігнорування водіями пішохідних переходів. До того ж пропускаючи людину «на зебрі», автовласник часто не пригальмовує, а намагається об’їхати пішохода. А це вже є порушенням правил. У подібній ситуації краще витратити кілька зайвих секунд і призупинитися, ніж своїми непевними маневрами збивати з пантелику водіїв позаду та й самого пішохода.
Порада для водіїв: Якщо ви бачите, що інші водії пригальмували чи зупинилися перед пішохідним переходом, пригальмуйте також аби впевнитися, що на переході немає пішохода (п.18.4 ПДР).
Вул.Об’їзна – перехрестя біля ресторану «Кілікія»
Ще одна гаряча точка, де кількість ДТП значно перевищує середньостатистичні показники по Ужгороду. Головна причиною аварій на цій ділянці є, напевно, самовпевненість водіїв. На цьому об’їзному шосе, швидкість автівок значно вища ніж всередині міста. І той водій, який виїжджає на перехрестя, і той, який рухаються по «головній», впевнені, що в них є вдосталь часу, аби «встигнути». В результаті обидва авто врізаються одне в одного на шаленій швидкості. Що стається з пасажирами та водіями у таких аваріях знають усі. Тому, водіям, що їдуть по вул. Об’їзній я б настійно рекомендував зменшувати швидкість перед злощасним перехрестям. А відчайдухам, які при виїзді, ігнорують рух на головному шосе, раджу не випробовувати долю.
Порада для пішоходів: дану ділянку дороги переходити потрібно лише під прямим кутом і ні в якому випадку не бігти. На Об’їзній, водій який спускається з гори побачивши пішохода думає, що він встигне проїхати, додає швидкість та намагається об’їхати пішохода зліва, а пішохід думає, що він також встигне перетнути дорогу та починає бігти і врешті решт вони зустрічаються приблизно посередині проїжджої частити.
Пр.Свободи – відрізок дороги від 16-поверхівки до перехрестя вул.Капушанська.
А це взагалі особлива ділянка. Біля магазину «Зіна» напроти 16-поверхівки є в’їзд із вулиці на подвір’я. Якщо авто А рухається по зустрічній смузі і хоче повернути до цього провулку, воно має перетнути 2 паралельні смуги. Водій Б, той, що рухається по лівій смузі, вирішуює пропустити автівку. Але водій В, який рухається по правій смузі, часто не бачить машини, яка повертає із зустрічного шосе. Він їде по головній і просто не встигає вчасно зреагувати. Тому, на в’їзді до провулку, ці два автомобілі неминуче «зустрічаються».
Великою мірою спричиняє таку ситуацію якраз водій Б, який робить нібито добрий вчинок – пропускає перед собою машину із «зустрічки». Проте, в такому разі він обов’язково повинен прослідкувати, чи немає позаду, на паралельній смузі, автівок. Саме цей учасник дорожнього руху у даній ситуації бачить «повну картину» і може запобігти ДТП, зберегти людські життя та нерви.
Порада для водіїв: якшо ви вирішили пропустити авто з зустрічної смуги, ви повинні переконатися в безпечності такого маневру. Подивіться в дзеркала заднього виду, переконайтеся, що вас ніхто не обганяє і на лівій смузі немає автівок, що рухаються на швидкості. В противному випадку своїми діями ви можете спричинити ДТП.
Якщо детально проаналізувати місця концентрації ДТП то можна побачити чітку тенденцію. А саме – усі вищевказані місця концентрації ДТП це по-перше дороги з двома смугами для руху в одному напрямку. По-друге тут має місце так званий психологічний фактор великих перехресть – коли водій рухається до перехрестя забуваючи про переходи для пішоходів. Ще один фактор, який може стати вирішальним – погане освітлення на деяких вищеназваних ділянках.
Русин Віталій, Закарпатський журнал “Autopost“
Джерело: karpatskijobjektiv.com Опубліковано: 28.02.14 11:47
Коментарі до новини